lunes, 14 de mayo de 2012

Jack i Sergio: el Museu Iber de València

  Jack va arribar a la meua casa el 1 de març  justo  quan van començar les Falles.
Jack pareix que sembla  curiós y el primer que va fer va ser explorar la casa completa i es va trovar amb un vell amic anomentat: Joe i es van quedar parlant tota l’estona fins que ens van anar a l’assaig de la meua banda.


   Eren les set menys quart i era hora d’anar-se a l’assaig.
Ja estaven en l’assaig i jo estava muntant el saxofó per a l’assaig de la banda del col·legi anomenada ‘’ Unió Musical Padre Basté’.’

Jack sobre el faristol i les partitures darrere

  Jack, durant l’assaig va estar preguntant-me un muntó de coses i em va dir que sonava molt bé.

  El dia 2 de març Jack es va quedar a casa observant-la i quan jo vaig arribar de l’escola em va dir que s’estava pasant d’alló més bé.
El dissabte pel matí(dia 4) Jack se’n va anar amb mi a la piscina a nadar un poquet i em va estar observant com nadava.

  El diumenge pel matí era l’últim dia que estava amb Jack i vam pensar que si ens podiem anar a un Museu i van agafar el Museu  L’Iber-‘’Museo de los soldaditos de plomo’’ perquè a Jack le feia molta il·lusió anar a aquest museu .

  Vam agafar el autobús a les onze i mitja del matí i vam arribar a les dotze més o menys. Quan vam arribar, li vaig fer fotos a la plaça de la Reina i al fons El Micalet i La Catedral i també en La Plaça de la Verge amb la basílica al fons.



    Anàvem de camí al Museu i em va dir Jack:
- El lloc on anem m’agradarà?-va preguntar Jack
- Jo crec que si,li vaig contestar
- En pots dir alguna informació sobre aquest Museu?-va dir Jack
- Clar que si,bé…
D. Álvaro Noguera Giménez, a principis dels anys 80, va engegar el seu anhelat projecte d'instal·lar un museu de miniatures. El somni d'aquest col·leccionista es va fer realitat en obrir-se al públic en 2.007, L’Iber, Museu de los  soldaditos de plomo, un any després de la seua mort.
-Ooooooh,fantàstic,tinc unes ganar de anar,uuuufff impresionants.
- Tranquil,ja queda poquet,mira ahí està.
-Oh,què boniiic!

  Jack es va fer una foto amb el seu amic Joe amb un playmòbil molt gran que segons el que posava a un cartell estava lesionat per les mil batalles que havia lluitat


  Ja dins del Museu,ens vam fer una foto els dos en l’escala per a pujar dins de les sales.


  El Museu per dins era fantàstic,hi havien un muntó de soldadets enans i amb un muntó de detalls,era preciós.

  Vam començar i Jack es va fer un muntó de fotografíes(aquesta amb Joe) una de elles era amb una representació del món medieval,concretament a un torneig celebrat en Oxford(Anglaterra) narrat per Joanot Martorell en Tirant lo Blanc(1490)


  Vam continuar amb la sala de la Batalla d’Almansa on Jack es va fer unes fotografíes(aquesta ell a soles).
La batalla d'Almansa va tindre lloc el 25 d'abril de 1707 en les proximitats del port del mateix nom a Albacete. La batalla es va dur a terme entre els partidaris de Felip V de Borbó i els seguidors de l'Arxiduc Carlos d'Àustria.

  Vam continuar amb la següent sala que era: Sale del Corpus Christi. La seua principal finalitat és proclamar i augmentar la fe dels catòlics en la presència real de Jesucrist en el Santíssim Sagrament. La celebració es du a terme el dijous després de la solemnitat de la Santíssima Trinitat, que al seu torn té lloc el diumenge després de Pentecostés (és a dir, Corpus Christi se celebra 60 dies després del Domingo de Resurrecció) .- JO AMB JACK EN LA MEUA MÀ-


  Continuàrem amb la sala de la Prehistòria,que em va vindre molt bé perquè estic donant açó a clase,la sala era perfecta.
En aquesta fotografía es pot apreciar la família prehistórica en una cova.

En aquesta fotografía ix uns homes que intenten caçar a un mamut.

I l’última fotografía d’aquesta sala,on podem apreciar una escena de caça.


  Ací ix Jack en la sala de la vida quotidiana en una escena del banquet d’Astèrix.


Vam pasar a la següent sala i Jack es va trovar amb una vella amiga anomenada Princess Jazmyn Bieber,una xica molt guapa i molt alegre. Van estar parlant una estona
-Hola Jazmyn,qué tal?-va dir Jack
-Molt bé i tu? Com va la teua vida?-va dir Jazmyn
-Molt bé,ací que anava a dar una volta per aquest museu. Molt bé em va genial estic amb els alumnes de 1r A i aquest cap de semana em tocava amb Sergio- li va respondre Jack
- Vols que ens fem unes fotos?- va preguntar Jazmyn
- Vale,vinga anem a aquesta sala-va dir Jack

  Jack i Jazmyn a una escena de la visita de Mª Cristina a la Catedral de Valéncia els dies 6 a 10 de juny de 1888.


  Jack en l’escena de la mort de César i les termes



  I ens despedim del museu amb una foto en l’última sala

  Jack diu que l’agradat moltíssim la visita al Museu. Jack em diu que adeeeu,que espera que a vosaltres també vos haja agradat.
ADEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEU

No hay comentarios:

Publicar un comentario